1 minuuttia

Mitä IoT voi oppia printtimaailmasta?

Kirjoittaja Kaj Seeste pvm 24. heinäkuuta 2015 klo 11.41.53

Se mikä oli ennen scifiä on nyt arkirutiinia. Puhutaan siis Internet of Things’stä, asioiden Internetistä eli IoTista. Gartner-tutkimusyhtiön määritelmän mukaan: ”IoT on verkosto, jossa fyysiset objektit sisältävät teknologiaa, joka voi kommunikoida tai olla vuorovaikutuksessa sisäisen tai ulkoisen ympäristön kanssa.”

Aiheet: Internet of Things digitalisaatio Tulostuksenhallinta IoT Blogi
1 minuuttia

Positiivisin keinoin kohti muutosta

Kirjoittaja Kaj Seeste pvm 22. heinäkuuta 2015 klo 12.23.46

 

 

Vihreät arvot ja kestävä kehitys merkitsevät yhä enemmän niin yksilöiden kuin yrityksienkin päätöksenteossa. Kuluneella vuosituhannella tuhlaamisen hinta on muodostunut niin kovaksi, ettei siihen enää ole varaa. Valojen sammuttaminen Earth Dayn kunniaksi on muodostumassa perinteeksi monessa yrityksessä ympäri maailmaa. Kyseistä päivää on vietetty jo vuodesta 1970 lähtien. Mitä muuta voisimme tehdä yhden päivän energiansäästötalkoiden lisäksi?

Aiheet: muutosjohtaminen tulostamisen vähentäminen motivaatio Blogi
2 minuuttia

Suunnitelma onnistumiselle

Kirjoittaja Kaj Seeste pvm 6. heinäkuuta 2015 klo 17.34.44

 

Onnistuminen ei tapahdu sattumalta, eikä varsinkaan menestyminen. Se vaatii suunnittelua, harjoittelua, arviointia ja jatkuvaa halua kehittyä. Suosikkimenestyjäni Richard Branson on pohtinut samaa asiaa ja todennut näin: ”Chance favours the prepared mind. The more you practice, the luckier you become.” Vapaasti suomennettuna: Sattuma suosii valmistautunutta mieltä. Mitä enemmän harjoittelet, sitä onnekkaampi sinusta tulee.

Aiheet: palveluntuottaja palvelun hankinta IT-palvelu suunnitelma Blogi

Tilinpäätöksen aika

Kirjoittaja Kaj Seeste pvm 1. heinäkuuta 2015 klo 18.47.10

 

Tilikautemme päättyi huhtikuun viimeinen päivä, ja nyt tilinpäätös on saatu valmiiksi. Viimeiset pari vuotta olemme investoineet paljon liiketoimintaamme ja tulokset olivat nähtävissä. Document Housen liikevaihto oli 12,6m€ (konsernin 13,5 m€) ja liikevoittoa teimme 489t€. Meitä on yhteensä 60 asiakirjahallinnan ammattilaista (konsernissa 70).

Aiheet: palvelut kehitys tilinpäätös Blogi
2 minuuttia

Pilvipalvelut, asiakirjahallinta, työnkulut - mitä näillä kaikilla tekee?

Kirjoittaja Kaj Seeste pvm 29. kesäkuuta 2015 klo 16.48.22

 

Pilvipalveluiden kanssa on käynyt ”ei nähdä metsää puilta” –ilmiö. Termiä viljellään niin ahkerasti, ettemme enää kiinnitä siihen huomiota.

Aiheet: pilvipalvelut asiakirjahallinta digitalisaatio prosessien digitalisointi Blogi
1 minuuttia

Mistä on hyvät hankintajohtajat tehty?

Kirjoittaja Kaj Seeste pvm 15. kesäkuuta 2015 klo 14.30.44

 

Myyntimies (tai -nainen) on hyvä silloin, kun hän myy 2 kertaa kuukausipalkkansa verran joka kuukausi. Erinomaisuuskerroin kasvaa suoraan sen mukaan, mitä enemmän kauppaa tulee. Erinomaiseksi ammattiostajaksi ei kuitenkaan tule isompien ostojen myötä.

Aiheet: hankintaprosessi onnistuminen palveluiden hankinta haasteet hankinta Blogi
1 minuuttia

Tiedonkulun haasteet

Kirjoittaja Kaj Seeste pvm 9. kesäkuuta 2015 klo 15.39.18

 

Vuonna 2015 on olemassa enemmän erilaisia viestintävälineitä ja –tapoja kuin koskaan aiemmin. Arkielämässä viestit kulkevat kätevästi niin meilin, WhatsAppin kuin Facebookin kautta. Työpaikalla meilit riittävät työkavereiden kanssa viestimiseen ja tapaamisten sopimiseen asiakkaiden kanssa. Jotkut asiat kuitenkin vaativat edelleen kirjeiden postittamista, rahtikirjojen toimittamista tai sopimusten arkistoimista. Vai vaativatko? Olisiko jo mahdollista käyttää arjessa välttämättömiksi vakiintuneita digitaalisia keinoja myös työelämässä viestien välittämiseen?

Aiheet: tiedonkulku digitalisaatio prosessien digitalisointi Blogi
1 minuuttia

Asiakas on aina oikeassa

Kirjoittaja Kaj Seeste pvm 1. kesäkuuta 2015 klo 14.38.09

 

Aloitimme LEAN-strategian mukaisen toiminnan syyskuussa 2014. Tavoitteenamme on jatkuva laadun parantaminen, joten tuloksia mitataan jatkuvasti ja toimintaa ohjataan sekä kehitetään tulosten pohjalta. Tarjoamme myös jokaiselle asiakkaallemme mahdollisuuden vaikuttaa ja antaa palautetta tarjoamamme palvelun laadusta.

Aiheet: palvelut asiakas asiakastyytyväisyys laatu Blogi