Pilvipalvelut, asiakirjahallinta, työnkulut - mitä näillä kaikilla tekee?
Pilvipalveluiden kanssa on käynyt ”ei nähdä metsää puilta” –ilmiö. Termiä viljellään niin ahkerasti, ettemme enää kiinnitä siihen huomiota.
Moikka,
Asiakirjat ovat keskeisiä organisaation toiminnalle. Niihin kertyy tietoa, niillä jaetaan tietoa. Niitä luodaan, kopioidaan, skannataan, editoidaan. Niitä tallennetaan, etsitään, lähetetään, vastaanotetaan, tulostetaan. Asiakirjoilla luodaan mielikuvia. Iso osa tietotyöläisen työajasta kuluu asiakirjojen kanssa, tunteja päivässä.
Tavassa käsitellä asiakirjoja näkyy myös tekijänsä kädenjälki. Sekä hyvässä että pahassa. Laadukkaat asiakirjat tuovat organisaatiolle kilpailuetua. Huolimaton suhtautuminen altistaa organisaation turhille riskeille.
Document Housen missio on tuoda älyä asiakirjoihin sen elinkaaren eri vaiheissa.
Ota yhteyttä alla olevalla lomakkeella, niin käydään teidän tilannetta läpi.
ps. erityisen tärkeätä on varmistaa, että asiakirjan elinkaari lähtee heti alusta alkaen oikealle polulle - myöhemmässä vaiheessa alun virheitä on vaikea korjata.
Vihreät arvot ja kestävä kehitys merkitsevät yhä enemmän niin yksilöiden kuin yrityksienkin päätöksenteossa. Kuluneella vuosituhannella tuhlaamisen hinta on muodostunut niin kovaksi, ettei siihen enää ole varaa. Valojen sammuttaminen Earth Dayn kunniaksi on muodostumassa perinteeksi monessa yrityksessä ympäri maailmaa. Kyseistä päivää on vietetty jo vuodesta 1970 lähtien. Mitä muuta voisimme tehdä yhden päivän energiansäästötalkoiden lisäksi?
Asiakirjahallinnan ammattilaisen näkökulmasta tulostamisen vähentäminen on yksi merkittävä tapa vaikuttaa asiaan. Meidän mielestämme yritysten tahtotilan pitäisi olla koko ajan tulostamisen vähentäminen – ei vain silloin, kun vihreät arvot nostetaan esille muiden bisneskriittisempien asioiden ohella.
Työntekijöistä saattaa tuntua, että heidän tulostustapansa otetaan mikroskoopin alle, jos tulostamisen vähentämiseen pyritään mikrojohtamisen keinoin. Tällöin johdolla on kaunis aikomus, mutta lopputulos ei ole hyvä. Työntekijöistä eivät välttämättä enää ole motivoituneita.
Tutkimuksen* mukaan kaksi merkittävää motivaatiota poistavaa tekijää ovat:
Nämä seikat pätevät toki muuhunkin kuin tulostamisen vähentämiseen, joten nyt kannattaa olla tarkkana. Työntekijät, jotka kokevat että heidän tekemisiään seurataan jatkuvasti, ovat vähemmän motivoituneita tekemään vapaaehtoisesti muutoksia käytöksessään. Aika huolestuttavaa tänä aikana, kun muutosjohtaminen on vakiinnuttanut asemansa yritysslangissa.
Lähestytäänpä aihetta tutun ja turvallisen kautta. Eli miten sitten ohjeistan työntekijöitä vähentämään tulostamista, kun käskytys ja kyttäys eivät tuota tulosta? Vastaus: positiivisuuden ja kannustuksen kautta.
Psychology Today julkaisi 5.12.2014 tutkimuksen, jossa samaan asiaan etsittiin vastausta. Mikä saa työntekijän pyrkimään parhaimpaansa ja näkemään vaivaa tavoitteidensa eteen? Vastaajina oli 200 000 työntekijää, eikä raha/palkankorotus ollut edes top5:ssä!
Jos haluat motivoituneita tekijöitä, jotka ovat valmiita muuttamaan tapojaan yrityksen kilpailuedun vuoksi, vetoa näihin viiteen seikkaan. Kiritys, lahjonta ja uhkailu eivät enää toimi. Sen sijaan kehu ansaitusti, pidä huolta hyvästä tiimihengestä ja anna ihmisille mahdollisuus kehittyä työssään.
*Lähde: Knowhownonprofit, http://knowhownonprofit.org/how-to/how-to-demotivate-demoralise-and-disempower-your-team
Pilvipalveluiden kanssa on käynyt ”ei nähdä metsää puilta” –ilmiö. Termiä viljellään niin ahkerasti, ettemme enää kiinnitä siihen huomiota.
Turvatulostamisen puuttuminen on tietoturvauhka. Usein toimistoissa on monitoimilaitteita yhteisessä tilassa. Useat henkilöt tulostavat tärkeitä...
Sekä myyntitiimien keräämien asiakkaiden kommenttien pohjalta, että Googlen analytiikan mukaan, eniten meiltä kysytään ja meiltä googlataan...