Skip to the main content.

kameleon-symbol

OTA YHTEYTTÄ

Moikka,

Asiakirjat ovat keskeisiä organisaation toiminnalle. Niihin kertyy tietoa, niillä jaetaan tietoa. Niitä luodaan, kopioidaan, skannataan, editoidaan. Niitä tallennetaan, etsitään, lähetetään, vastaanotetaan, tulostetaan. Asiakirjoilla luodaan mielikuvia. Iso osa tietotyöläisen työajasta kuluu asiakirjojen kanssa, tunteja päivässä.

Tavassa käsitellä asiakirjoja näkyy myös tekijänsä kädenjälki. Sekä hyvässä että pahassa. Laadukkaat asiakirjat tuovat organisaatiolle kilpailuetua. Huolimaton suhtautuminen altistaa organisaation turhille riskeille.

Document Housen missio on tuoda älyä asiakirjoihin sen elinkaaren eri vaiheissa. 

Ota yhteyttä alla olevalla lomakkeella, niin käydään teidän tilannetta läpi. 

ps. erityisen tärkeätä on varmistaa, että asiakirjan elinkaari lähtee heti alusta alkaen oikealle polulle - myöhemmässä vaiheessa alun virheitä on vaikea korjata.

Ideation Brainstorming Tips Infographic Graph-6

1 min read

Haasteet IT-johtamisessa

Haasteet IT-johtamisessa

IT-johtaminen

 

Emerson Network Powerin tekemästä tutkimuksesta selviää lähes 800 IT-ammattilaisen näkemys siitä, mitkä asiat aiheuttavat tällä hetkellä haasteita IT-osastolle. (Lue lisää tutkimuksesta täältä.) Ohessa on TOP5-listaus tutkimuksen tuloksista.

Mikä kuormittaa IT-osastoa?

  • 1. Admin-tehtävät
    • Tämä on haastavaa, koska useita projekteja työstetään samaan aikaan, eikä projektin onnistuminen useinkaan ole kiinni admininin omasta työpanoksesta
  • 2. IT-hankinnat
    • IT-johtajan odotetaan tekevän IT-hankintoja, vaikka hankintaprosessille ei ole allokoitu aikaa eikä erityistä hankintaosaamista välttämättä ole. Loppukäyttäjän tarpeet on vaikea ottaa huomioon puutteellisilla resursseilla.
  • 3. Tietohallintojohtajan vastuut
    • Monet johtajista kokevat, että voidakseen onnistua arkipäivän työssään heidän täytyy olla tavoitettavissa yötä päivää. Lisäksi olisi varattava aikaa oman tiimin kannustamiselle ja heidän kykyjensä kehittämiselle. Ajankäyttö monien projektien ja tehtävien välillä on kuormittavaa.
  • 4. IT-päällikön kiireet
    • IT-päällikköä kuormittavat useat samanaikaiset projektit sekä ”tulipalojen” sammuttaminen.
  • 5. IT-ammattilaiset teknikoina, operaattoreina ja spesialisteina
    • Heille haasteita aiheuttaa palveluiden toimivuuden takaaminen 24/7/365. Ongelmat on korjattava milloin tahansa, oli varsinainen työaika tai ei.

Tulokset eivät yllätä. Suurimmat haasteet kulminoituvat projektien hallintaan. Vastauksista on luettavissa IT-ammattilaisten halu toteuttaa riittävän vähän projekteja samaan aikaa sekä nykyisten suorittaminen tavoitteellisesti loppuun asti.

 

Projektit voivat olla koosta riippumatta hankalia, koska projektit vaativat aina muutosta. Jotta muutoksen voi viedä läpi, täytyy ensin poisoppia vanhasta. Se on projektin aloituksen hankalin osuus. Projekteihin liittyy yleensä myös palvelun tai palveluiden hankintaa. Siinä on omat erityispiirteensä, jotka IT-johtajankin kannattaa ottaa huomioon.

IT-palvelun ostajan opas

Seuraa meitä Twitterissä tai LinkedInissä, niin saat aina ensimmäisenä tiedon uudesta julkaisusta. 

IT-palveluiden hankinta tehokkaasti - miten onnistut

IT-palveluiden hankinta tehokkaasti - miten onnistut

Jotta voit ostaa IT-palveluita (tai palveluita ylipäätään), sinun pitää ensin määritellä tarvittava palvelu tarkasti. Aloita vastaamalla...

Read More
Mitä ominaisuuksia loistava IT-johtaja tarvitsee

Mitä ominaisuuksia loistava IT-johtaja tarvitsee

Aiemmassa blogissamme kirjoitimme TOP5-haasteista, jotka tyypillisesti kuormittavat IT-osastoa. Blogikirjoituksen voit lukea täältä. Suurimmat...

Read More
Mistä lisää aikaa johtajalle?

Mistä lisää aikaa johtajalle?

Meillä kaikilla on päivässä samat 24 tuntia, joista tavallisesti vietämme töissä suurin piirtein 8 tuntia. Onko kellään muulla tunnetta, että...

Read More