Skip to the main content.

kameleon-symbol

OTA YHTEYTTÄ

Moikka,

Asiakirjat ovat keskeisiä organisaation toiminnalle. Niihin kertyy tietoa, niillä jaetaan tietoa. Niitä luodaan, kopioidaan, skannataan, editoidaan. Niitä tallennetaan, etsitään, lähetetään, vastaanotetaan, tulostetaan. Asiakirjoilla luodaan mielikuvia. Iso osa tietotyöläisen työajasta kuluu asiakirjojen kanssa, tunteja päivässä.

Tavassa käsitellä asiakirjoja näkyy myös tekijänsä kädenjälki. Sekä hyvässä että pahassa. Laadukkaat asiakirjat tuovat organisaatiolle kilpailuetua. Huolimaton suhtautuminen altistaa organisaation turhille riskeille.

Document Housen missio on tuoda älyä asiakirjoihin sen elinkaaren eri vaiheissa. 

Ota yhteyttä alla olevalla lomakkeella, niin käydään teidän tilannetta läpi. 

ps. erityisen tärkeätä on varmistaa, että asiakirjan elinkaari lähtee heti alusta alkaen oikealle polulle - myöhemmässä vaiheessa alun virheitä on vaikea korjata.

Ideation Brainstorming Tips Infographic Graph-6

1 min read

Mitä ominaisuuksia loistava IT-johtaja tarvitsee

Mitä ominaisuuksia loistava IT-johtaja tarvitsee

Aiemmassa blogissamme kirjoitimme TOP5-haasteista, jotka tyypillisesti kuormittavat IT-osastoa. Blogikirjoituksen voit lukea täältä. Suurimmat haasteet kulminoituivat projektien hallintaan. Nyt käyn läpi ominaisuuksia, joiden avulla menestyvä IT-johtaja selviää aiemmin mainituista haasteista entistä paremmin.

1. Kyky hallita ja jakaa resursseja

Se on fakta, että resursseja ei koskaan koeta olevan tarpeeksi. Siksi on entistä tärkeämpää, että johtaja kykenee päättämään, mihin rajalliset aika, raha ja osaaminen on milloinkin tuottoisinta ohjata. Tuottavuus pitää ottaa huomioon koko bisneksen näkökulmasta: mikä toiminta vaikuttaa positiivisimmin bisnekseen?

2. Ajantasainen tekninen osaaminen

Scrumin ja agilen täytyy olla perustekemistä IT-ammattilaiselle. Kyky kehittää, suunnitella ja toimittaa loppuasiakkaan tarpeiden mukaista palvelua on välttämättömyys.

3. Kyky ajatella IT-projekteja osana liiketoimintakokonaisuutta

IT-projektien päämäärä on kasvattaa liiketoimintaa ja vaikuttaa positiivisesti yrityksen tulokseen. IT-johtajille ei enää riitä taito reagoida muutoksiin, vaan ne pitäisi pystyä ennakoivasti kääntämään mahdollisuuksiksi. Ennustaminen ei ole helppoa, mutta sekin on välttämätöntä.

4. Erinomaiset kommunikointitaidot…

Ilman kommunikointia on vaikea menestyä työssä, jossa on kontaktipintaa niin työntekijöihin, yrityksen omistajiin kuin asiakkaisiin. Hyvä johtaja osaa kommunikoida eri sidosryhmien kanssa niin taitavasti, että saa jokaisesta parhaimman tietotaidon esiin ja oman tiiminsä käyttöön.

5. … ja johtajuustaidot

Johtajan täytyy kommunikoinnin lisäksi osata luovia hankalissakin tilanteissa. Hankalia tilanteita tulee tyypillisesti silloin, kun eri sidosryhmien näkökulmat ja tahtotilat eroavat jyrkästi toisistaan. Hankalat tilanteet tulisi ratkaista bisneksen näkökulmasta – millä toimenpiteellä on paras vaikutus yrityksen liiketoiminnalle? Poliittinen korrektius ei tässä auta, mutta psykologiset taidot kylläkin. Johtajalle on tärkeää tietää, miten erilaisia ihmisiä voi motivoida etenkin hankalissa tilanteissa. 

6. Riskien arviointitaidot

Resurssien riittämättömyys, asiakkaan odotuksien täyttäminen, aikataulussa pysyminen… Riskejä on, eikä niitä voi kokonaan välttää. Johtajan pitää kuitenkin varautua niihin hankkimalla projekteilleen oikeanlaiset työkalut, osaavat tekijät ja riittävästi tietoa.

 

 

Nykyään IT-johtajan erityishuomiota vaatii tietoturvallisuuden huomioonottaminen. Loistava IT-johtaja toivoo parasta ja varautuu pahimpaan. Siksi suosittelen lukemaan oppaamme yritysten tietoturvallisuudesta. Opas on laadittu yhdessä suomalaisen ja kansainvälisen asiantuntijan kanssa, ja he kertovat, mitä yrityksen kyberturvallisuudessa täytyy ottaa huomioon.

 

Mitä yrityksen tietoturvassa pitäisi ottaa huomioon - opas täällä

Mistä lisää aikaa johtajalle?

Mistä lisää aikaa johtajalle?

Meillä kaikilla on päivässä samat 24 tuntia, joista tavallisesti vietämme töissä suurin piirtein 8 tuntia. Onko kellään muulla tunnetta, että...

Read More
Tulostaminen ja tietoturva

Tulostaminen ja tietoturva

Tietoturvalla tarkoitetaan erilaisten tietojen, palveluiden ja järjestelmien suojaamista siten, että niissä käsitelty tieto säilyy...

Read More
Haasteita asiakirjanhallinnassa? Aika tutustua Kameleoniin tarkemmin

Haasteita asiakirjanhallinnassa? Aika tutustua Kameleoniin tarkemmin

Asiakirjat ovat yrityksen sydän ja sielu. Asiakirjamallit ovat yhä tärkeämmässä roolissa, koska ne auttavat automatisoimaan ja virtaviivaistamaan...

Read More