Skip to the main content.

kameleon-symbol

OTA YHTEYTTÄ

Moikka,

Asiakirjat ovat keskeisiä organisaation toiminnalle. Niihin kertyy tietoa, niillä jaetaan tietoa. Niitä luodaan, kopioidaan, skannataan, editoidaan. Niitä tallennetaan, etsitään, lähetetään, vastaanotetaan, tulostetaan. Asiakirjoilla luodaan mielikuvia. Iso osa tietotyöläisen työajasta kuluu asiakirjojen kanssa, tunteja päivässä.

Tavassa käsitellä asiakirjoja näkyy myös tekijänsä kädenjälki. Sekä hyvässä että pahassa. Laadukkaat asiakirjat tuovat organisaatiolle kilpailuetua. Huolimaton suhtautuminen altistaa organisaation turhille riskeille.

Document Housen missio on tuoda älyä asiakirjoihin sen elinkaaren eri vaiheissa. 

Ota yhteyttä alla olevalla lomakkeella, niin käydään teidän tilannetta läpi. 

ps. erityisen tärkeätä on varmistaa, että asiakirjan elinkaari lähtee heti alusta alkaen oikealle polulle - myöhemmässä vaiheessa alun virheitä on vaikea korjata.

Ideation Brainstorming Tips Infographic Graph-6

2 min read

Mitä kaikkea olemmekaan oppineet ja kuulleet asiakkailtamme!

Mitä kaikkea olemmekaan oppineet ja kuulleet asiakkailtamme!

Teemme pientä kasvojenkohotusta, tai ehkä lähinnä ilmeen ja viestin kohotusta verkkosivuillemme, ollaksemme selkeämpiä viestissämme ja antaaksemme todellisemman kuvan siitä, mitä Document House päivittäisessä työssään pääsee tekemään.

 

Mukana tässä mietinnässä on ulkopuolinen markkinoinnin ammattilainen, ja kun hän kyseli minulta lisätietoja asiakkaistamme ja lisäarvostamme, totesin että tässähän on asiaa joka pitää jakaa laajemminkin!

 

Muutamat tärpit heti alkuun. Loppukäyttäjähyödyt ovat olleet varsin selkeästi sivuillamme tähänkin saakka, kuten esim.

  • Luo, muokkaa, tallenna ja löydä asiakirjat nopeammin
  • Työajan vapautuminen tiedon hakemisesta
  • Jaetut asiakirjat ja yritysilmeen laatu

 

Asiakasorganisaation johdon näkövinkkelistä kuulemme paljon arvokkaita hyötyjä, joista asiakkaat itse meille kertovat ja myös referenssitarinoiden muodossa pohtivat ääneen, mutta niitä emme ole yhtä hyvin osanneet pukea itse sanoiksi, kuten esim.

  • "Johtajana koen tärkeäksi, että porukalla on aina ajantasaiset dokkarit ja kun tehdään muutos asiakirjaan, asiakirjamalliin tai vaikkapa järjestelmiin, päätyy tieto helposti kaikille ilman, että henkilön tarvitsee tehdä mitään erityistä."
  • Tai kuten "Kustannussäästöjä on tullut konsernitasolla roimasti, puhutaan kuusinumeroisista luvuista." (LähiTapiola)
  • "Aikaa saattoi kulua puoli tuntia, tuntikin oikean dokumentin etsimiseen. Meille oli myös erityisen tärkeää, että dokumentit on ulkoasullisesti eheitä." (Accountor)
  • "Logot ovat vaihtuneet pariinkin kertaan, eikä se ole aiheuttanut mitään käyttökatkoja." (Kaisanet)

 

 

 

Näitä esimerkkejä on paljon, ja niitä on nyt kerätty myös Asiakkaamme-sivulle, jossa asiakkaamme meille kertovat mitä hyötyä ovat yhteisprojekteistamme saaneet.

 

Risut, ruusut ja kaikki palaute on muutenkin tosi tervetullutta sivujemme osalta. Jos ehdit olla avuksi, käy sivuillamme ja vastaa sivun vasempaan alalaitaan tulevaan kahteen kysymykseen. Tämä on meille arvokasta ja auttaa palvelemaan teitä kaikkia entistä paremmin!


Mutta asiakkaistamme vielä; Osalle on luotu tiedonohjaussuunnitelma, jonka ansiosta asiakirjat ja asiakirjanhallintajärjestelmät toimivat sulassa sovussa, osan kanssa olemme tehostaneet tulostusympäristöjä kustannussäästöjen saamiseksi, osan kanssa olemme digitoitoineet yli 200.000 paperista asiakirjaa, näitä kokemuksia on paljon! Suosittelen tutustumaan asiakkaidemme kertomuksiin, saattaa tulla muillekin jotain ahaa-elämyksiä!

drawing idea pencil and light bulb concept outside the box as creative and leadership concept

 

Koin itsekin muutaman ahaa-elämyksen, kun juttelin meidän omien asiantuntijoidemme kanssa. Tommi kertoi, että heitä asiakkaat usein erikseen kiittävät siitä, että me kannamme kokonaisvastuun projekteista ja kuormitamme todella vähän asiakasta itseään. Petri kertoi saaneensa erityiskiitosta teknologiaosaamisestamme, koska sen ansiosta meihin voi luottaa 100%. Onpa muuten kiva kuulla, että meidän tiimi on ihan rautaa (tai siis ei sen perinteisessä merkityksessä..)

 

Kun mietin, mitä lähimmät 1-2 vuotta tuovat meille tullessaan, näen yhä vaan isompana asiana tiedostojen tietomallien hallinnoinnin. Ongelma on usein se, että "kaikissa" järjestelmissä on oma tietomalli, jolloin tiedosto joka on tehty tiettyyn järjestelmään, ei toimi toisessa koska toinen järjestelmä ei osaa hyödyntää tiedostossa olevaa metatietoa. Tilanne vain vaikeutuu, kun pilvipalvelut lisääntyvät kovaa vauhtia, ja niissä on omanlaisensa tietomallit. Vaikea yhtälö ilman pientä "manageerausta". 

 

Meidän tehtävämme on antaa eväät hallita tiedostoihin sisältyvää tietoa, niin että ne tallentuvat oikein, löytyvät kun niitä tarvitsee ja kulkevat jouhevasti järjestelmien välillä. Tästä on kyse, kun sanomme, että tuomme älyä asiakirjoihin, älyä dokumentinhallintaan ja älyä työhön. Katso sivuiltamme, vastaako viestimme tekemistämme.

 

Kuulen mielelläni muitakin ajatuksia näiden aiheiden tiimoilta, eli soita, kirjoita tai poikkea kahville. Näistä asioista on innostavaa vaihtaa ajatuksia!

 

T. Jarkko

 

Lue "Tilinpäätöstä odotellessa"-blogimme

Mitäs sitten, kun juuri kenenkään ei tarvitse välittää logoista, brändeistä ja asetteluista?

Mitäs sitten, kun juuri kenenkään ei tarvitse välittää logoista, brändeistä ja asetteluista?

Onhan niin ja pitäisikin olla, että usein markkinointi on vastuussa logojen, brändien ja dokumenttipohjien oikeellisuudesta.

Read More
Miten tieto tehdään löydettäväksi

Miten tieto tehdään löydettäväksi

Viime aikoina tiedon löytymisen tärkeys on korostunut huomattavasti. Etätyö on monessa organisaatiossa tullut jäädäkseen, johtaminen ei enää ole...

Read More
Haasteita asiakirjanhallinnassa? Aika tutustua Kameleoniin tarkemmin

Haasteita asiakirjanhallinnassa? Aika tutustua Kameleoniin tarkemmin

Asiakirjat ovat yrityksen sydän ja sielu. Asiakirjamallit ovat yhä tärkeämmässä roolissa, koska ne auttavat automatisoimaan ja virtaviivaistamaan...

Read More