Tietosuoja toteutuu itsestään, kun toimitapa on kunnossa
Uusi tietosuoja-asetus eli GDPR tulee väistämättä vaikuttamaan yritysten arkeen ja prosesseihin, sillä se edellyttää muutoksia tietoturvaan ja...
Moikka,
Asiakirjat ovat keskeisiä organisaation toiminnalle. Niihin kertyy tietoa, niillä jaetaan tietoa. Niitä luodaan, kopioidaan, skannataan, editoidaan. Niitä tallennetaan, etsitään, lähetetään, vastaanotetaan, tulostetaan. Asiakirjoilla luodaan mielikuvia. Iso osa tietotyöläisen työajasta kuluu asiakirjojen kanssa, tunteja päivässä.
Tavassa käsitellä asiakirjoja näkyy myös tekijänsä kädenjälki. Sekä hyvässä että pahassa. Laadukkaat asiakirjat tuovat organisaatiolle kilpailuetua. Huolimaton suhtautuminen altistaa organisaation turhille riskeille.
Document Housen missio on tuoda älyä asiakirjoihin sen elinkaaren eri vaiheissa.
Ota yhteyttä alla olevalla lomakkeella, niin käydään teidän tilannetta läpi.
ps. erityisen tärkeätä on varmistaa, että asiakirjan elinkaari lähtee heti alusta alkaen oikealle polulle - myöhemmässä vaiheessa alun virheitä on vaikea korjata.
1 min read
Kaj Seeste : 4. tammikuuta 2018 klo 9.45.41
Täydellistä tehokkuutta ja ihanteellista ajankäyttöä on hyvin vaikea saavuttaa. Listasimme kolme työpäivien aikasyöppöä ja teknologian ratkaisut, joiden avulla pääset ajankäytössäsi takaisin oikeille raiteille.
Kukaan ei tietenkään voi poistaa sähköpostin käyttöä kokonaisuudessaan. Voit kuitenkin vaikuttaa – tai ainakin vähentää – tapaasi tarkistella mailiasi ja reagoida jokaiseen herätteeseen. Aseta sähköpostisi hälyttämään vain tärkeiden sähköpostien osalta, kuten lähettäjiltä, joiden tiedät olevan asiakkaitasi tai muita ”VIP”-listan yhteystietoja. Tarkista muita viestejä muutama kerta päivässä.
Keskustele tiimisi kanssa sisäisen sähköpostin käytöstä. Välttäkää yhdessä tavan vuoksi ”kaikille vastaamista” ja ”cc”:tä aina kun mahdollista. Jos mahdollista, hoida nopeat tiedoksiannot kasvotusten.
Älä myöskään käytä sähköpostiasi arkistona, sillä siitä seuraa helposti hankaluuksia ja ongelmia.
Sosiaalinen media on osa yrityksen viestintää, markkinoinnin strategiaa ja omien kontaktien ylläpitoa, joten monen meistä täytyy olla Twitterissä, LinkedInissä, Facebookissa tai Instagrammissa päivittäin. Sivustojen alaspäin vierittämisen mustaan aukkoon on kuitenkin turhankin helppo imeytyä.
Kun haluat asettaa rajat päivittäiselle sosiaalisen median käytöllesi, hyödynnä palveluita kuten puhelimeen ladattavaa Freedom ’ia tai selaimeen asennettavaa StayFocusd -lisäosaa, jotta voit estää valitsemiesi sivustojen käytön haluaminasi ajankohtina.
Tuoreessa tutkimuksessa 46 prosenttia vastanneista pk-yrityksistä kertoi paperiasiakirjoihin liittyvien rutiinitöiden tuhlaavan ”paljon” päivittäistä työaikaa.
Vaikka kaikki tiedostosi olisivat pilvipalvelussa, se ei vielä tarkoita, että ne olisivat välttämättä järjestyksessä. Sinä ja tiimisi saatatte hukata paljon aikaa etsimällä olennaista tietoa, mikäli tapanne tallentaa tai arkistoida ei ole järjestelmällistä. Määritelkää yhteinen käytäntö tiedostojenne nimeämiselle ja kansioille.
Usein epäjärjestyksen alkupiste on löydettävissä tiedoston skannauksesta, tiedoston nimeämisestä ja tallennuskansion päätöksessä. Automatisoi tallentaminen ja työnkulut aina kun mahdollista.
Ratkaisemalla nämä ajankäytön ongelmat niin samalla kehität toimistotyöntekijöiden tuottavuutta sekä ratkot EU:n tietosuoja-asetukseen liittyviä asioita. Katso webinaaritallenteestamme, kuinka sujuvoitat toimistotyöntekijöiden arkea.
Uusi tietosuoja-asetus eli GDPR tulee väistämättä vaikuttamaan yritysten arkeen ja prosesseihin, sillä se edellyttää muutoksia tietoturvaan ja...
"Vaatimuksenmukaisuus” vastannee parhaiten yrityksissä viljeltyä compliance-termiä. Tarkasti kääntäen tämä muodikkaaksi noussut sana tarkoittaa...
Kaikkien henkilötietoja käsittelevien organisaatioiden on toimittava EU:n tietosuoja-asetuksen eli GDPR:n vaatimusten mukaisesti 25.5.2018 jälkeen,...