Digitalisaatiosta vaihtoehtoja prosessien tehostamiseen
Vielä hetki sitten digitalisaatioksi miellettiin lähinnä nuoremman sukupolven suosimat sosiaalisen median kanavat ja niiden päivittäminen...
Moikka,
Asiakirjat ovat keskeisiä organisaation toiminnalle. Niihin kertyy tietoa, niillä jaetaan tietoa. Niitä luodaan, kopioidaan, skannataan, editoidaan. Niitä tallennetaan, etsitään, lähetetään, vastaanotetaan, tulostetaan. Asiakirjoilla luodaan mielikuvia. Iso osa tietotyöläisen työajasta kuluu asiakirjojen kanssa, tunteja päivässä.
Tavassa käsitellä asiakirjoja näkyy myös tekijänsä kädenjälki. Sekä hyvässä että pahassa. Laadukkaat asiakirjat tuovat organisaatiolle kilpailuetua. Huolimaton suhtautuminen altistaa organisaation turhille riskeille.
Document Housen missio on tuoda älyä asiakirjoihin sen elinkaaren eri vaiheissa.
Ota yhteyttä alla olevalla lomakkeella, niin käydään teidän tilannetta läpi.
ps. erityisen tärkeätä on varmistaa, että asiakirjan elinkaari lähtee heti alusta alkaen oikealle polulle - myöhemmässä vaiheessa alun virheitä on vaikea korjata.
Nykyään kaikenkokoiset yritykset ovat uusien haasteiden edessä tulostin- ja kopiokonekantansa suhteen, ja nämä haasteet ylittävät tavallisen kustannustenhallinnan rajat. Tehokkaimmat tulostuksenhallinnan ratkaisut ovat siirtyneet laitteistokeskeisen ajattelun ulkopuolelle ja niissä keskitytään liiketoimintaprosessien ja tiedonkulun parantamiseen koko organisaation toiminnan tehostamiseksi.
Valtaosassa yrityksiä pyritään digitalisoinnin lisäämiseen, ja tulostuksenhallinta osoittautuu tehokkaaksi lähestymistavaksi digitaalisen työnkulun integrointiin prosesseissa, jotka tähän asti ovat perustuneet paperille tulostamiseen.
Miten organisaatiot saavat parhaan hyödyn tulostuksenhallinnan hankkeistaan? Yksi tapa on selvittää dokumentoinnin työnkulun nykytilanne. Kaikissa yrityksissä on käytössä jonkinlainen työnkulku dokumenttien suhteen. On tämä prosessi sitten keskittynyt yhteen tai useampaan henkilöön, työnkulku jakautuu tietynlaisiin vaiheisiin.
Kulku voi muodostua laskusta, tilauksesta, sopimuksesta tai mistä tahansa prosessia ohjaavasta asiakirjasta. Koska tätä tapahtuu jokaisessa yrityksessä jokaisena työpäivänä, keskeisiä dokumenttien työnkulun prosesseja parantamalla ja tehostamalla on helppoa kasvattaa tulostuksenhallinnan hankkeiden lisäarvoa ja saavuttaa paras mahdollinen työteho, palvelutaso sekä kustannussäästöt.
Palveluntarjoajat voivat kasvattaa tulostuksenhallinnan hankkeidensa arvoa ottamalla huomioon automatisoidun työnkulun mahdollisuudet dokumenttien hallinnassa ja miettimällä, miten automaatiolla voidaan vähentää ja jopa poistaa paperisen dokumentaation tehottomuutta sekä luontaisia kustannuksia. Joitakin paperiseen dokumentaatioon liittyviä ongelmia ovat:
Yksi kompastuskivi tulostuksenhallinnan käyttöönotossa on alkuun pääseminen. Tilanne voi vaikuttaa ylivoimaiselta, kun dokumentteja ja tärkeitä liiketoimintaprosesseja on valittavana niin paljon. Sekä palveluntarjoajat että asiakkaat ovat saman kysymyksen edessä: “Mistä aloitan?” Lähde liikkeelle valitsemalla yksi dokumentointiprosessi. Muista vanha, paikkansapitävä sanonta “päämääräsi saavuttamiseksi sinun täytyy ottaa ensimmäinen askel”.
Älä yritä parantaa kertaheitolla jokaista liiketoimintaprosessiasi, vaan aloita tärkeimmistä. Valittuasi kohteen, aloita purkamalla prosessin koko kulku sen eri vaiheisiin. Keskustele jokaisen prosessiin liittyvän henkilön kanssa saadaksesi selville, mitä toimenpiteitä kuhunkin vaiheeseen liittyy, mitä poikkeuksia päätöksentekoon liittyy, ja mihin dokumentti päätyy kyseisen vaiheen jälkeen. Lopputuloksena saat selkeän käsityksen nykytilanteesta ja selkeämmän käsityksen siitä, miten tätä kaikkea voisi parantaa.
Tulostuksenhallinnasta lisäarvoa hakevien yritysten tulisi etsiä tulostuksenhallinnan palveluntarjoajaa, joka pystyy vaikuttamaan yrityksen liiketoimintaan ratkaisevan muutoksen kautta. Tämä edellyttää kykyä ja taitoa nähdä, miten laitteet, järjestelmät ja ohjelmistot voidaan ottaa yhtenäisesti käyttöön organisaation toiminnan tehostamisen näkökulmasta pelkkien kustannussäästöjen hakemisen sijaan. Työntekijät haluavat käyttöönsä uusinta teknologiaa, jonka avulla he voivat työskennellä joustavammin ja tuottavammin.
Samaan aikaan asiakkaiden vaatimukset ovat muuttumassa suuntaan, jossa organisaatioiden vuorovaikutuksen pitää olla entistä dynaamisempaa ja ketterämpää kilpailukyvyn ylläpitämiseksi. Tämä puolestaan edellyttää tulostuksenhallinnan palveluntarjoajalta kykyä torjua laitteistoinfrastruktuurin laajuuden uhkakuvat ja yksinkertaistaa IT-puolen osuutta, samalla auttaen asiakkaitaan keskittymään innovointiin ja prosessien tehostamiseen, joilla päästään uudenlaisiin ja laajempiin tuloksiin.
Useissa organisaatiossa verkossa toimiva tulostus-, kopio- ja monitoimilaite on järkevin kohde aloittaa sisällön digitalisointi ja työnkulkujen automatisointi. Tuloksena on prosessien optimointi tavalla, jossa se muodostuu sekä yritysten että palveluntarjoajien keskeiseksi tavoitteeksi - tulostuksenhallinnan jatkaessa omaa kehityskulkuaan.
Oikeanlaisen yhteistyökumppanin löytäminen voi olla haastavaa. Lataa tästä 15 kohdan tarkistuslista helpottamaan valintaasi:
Vielä hetki sitten digitalisaatioksi miellettiin lähinnä nuoremman sukupolven suosimat sosiaalisen median kanavat ja niiden päivittäminen...
Pilvipalveluiden kanssa on käynyt ”ei nähdä metsää puilta” –ilmiö. Termiä viljellään niin ahkerasti, ettemme enää kiinnitä siihen huomiota.
Tämän päivän moderni työpaikka tarjoaa monia mahdollisuuksia parantaa yrityksen suorituskykyä ja hallintoa. Mutta mitä yritysten täytyy ottaa...