2 minuuttia

Tukitoimintoja ulkoistamalla lisää tehoja

Kirjoittaja Kaj Seeste pvm 19. marraskuuta 2015 klo 17.23.08

Jokin aika sitten sain tilaisuuden keskustella erään asiakkaamme kanssa, joka oli pohtinut palautteen antamisen tärkeyttä. Hän kiteytti hyvin, että vain avoimen palautteen antaminen puolin ja toisin kehittää yhteistyötä. Silloin molemmilla osapuolilla on parhaimmat mahdolliset eväät kehittää omaa toimintaansa siten, että se palvelee myös toista parhaiten.

Aiheet: toimittajien hallinta yhteistyö palveluntuottajat toimittajien kehittäminen tukitoimintojen ulkoistaminen
2 minuuttia

Toimittajasta kumppaniksi

Kirjoittaja Kaj Seeste pvm 8. huhtikuuta 2015 klo 11.40.09

 

Englanninkielisessä kirjallisuudessa toimittajien johtamisesta ja kehittämisestä käytetään termiä managing vendors. Esimerkiksi artikkelista nimeltä Building Deep Supplier Relationships (J. Liker & T. Y. Choi, 2004) löytyy hyviä vinkkejä toimittajasuhteiden kehittämiseen.

 

Sinun ja minun onneksi nämä asiat ovat valmiiksi palastelleet myös suomalaiset Kari Iloranta ja Hanna Pajunen-Muhonen teoksessaan Hankintojen johtaminen. Suosittelen tutustumaan näihin yllämainittuihin lähteisiin, mutta tässä jo iloksenne vinkkejä toimittajasuhteiden kehittämiseen.

 

Aiheet: toimittajien hallinta prosessien kehittäminen palveluntuottajat Blogi
1 minuuttia

Muista nämä palveluntuottajien hallinnassa

Kirjoittaja Kaj Seeste pvm 1. huhtikuuta 2015 klo 18.33.00

 

Termi on vasta teini-iässä, syntynyt v. 2000 ja silloin sillä tarkoitettiin juuri IT-palveluntarjoajia. Toimittajien hallinta on kuitenkin välttämätöntä kaikessa bisneksessä toimialaan katsomatta.

Mitä paremmin hallitset omat toimittajasuhteesi, sitä paremmin pystyt keskittymään omaan core-bisnekseesi.

Aiheet: toimittajien hallinta palveluntuottajat Blogi