Miksi dokumentit ei löydy?
Asiakkaillamme on usein investoitu esim. Office 365:een ja SharePoint olisi käytössä, jos sitä käytettäisiin. Olemme jo kauan sitten nähneet,...
Moikka,
Asiakirjat ovat keskeisiä organisaation toiminnalle. Niihin kertyy tietoa, niillä jaetaan tietoa. Niitä luodaan, kopioidaan, skannataan, editoidaan. Niitä tallennetaan, etsitään, lähetetään, vastaanotetaan, tulostetaan. Asiakirjoilla luodaan mielikuvia. Iso osa tietotyöläisen työajasta kuluu asiakirjojen kanssa, tunteja päivässä.
Tavassa käsitellä asiakirjoja näkyy myös tekijänsä kädenjälki. Sekä hyvässä että pahassa. Laadukkaat asiakirjat tuovat organisaatiolle kilpailuetua. Huolimaton suhtautuminen altistaa organisaation turhille riskeille.
Document Housen missio on tuoda älyä asiakirjoihin sen elinkaaren eri vaiheissa.
Ota yhteyttä alla olevalla lomakkeella, niin käydään teidän tilannetta läpi.
ps. erityisen tärkeätä on varmistaa, että asiakirjan elinkaari lähtee heti alusta alkaen oikealle polulle - myöhemmässä vaiheessa alun virheitä on vaikea korjata.
Joskus ratkaisu olisi lähempänä kuin arvaakaan, mutta silti meillä tehtiin manuaalista copy/paste-työtä pitkään, ennen kuin eräs asiantuntijamme esitti simppelin ratkaisun meille omaan käyttöön.
Meille on vuosien saatossa kertynyt tuhansia kopio- ja monitoimilaitteita ylläpitosopimuksille. Osasta laitteista on voitu lukea etänä mittaritiedot ja pitää tarviketoimitukset ja laskutukset ajantasalla ilman manuaalisia työvaiheita. Osassa tämä ei kuitenkaan ole ollut mahdollista, joten olemme joutuneet sähköposteista kopioimaan tietoja omiin taustajärjestelmiimme pitääksemme tiedot ajan tasalla.
Vahingosta viisastuneena kerromme tämän oman oivalluksemme, jos tästä on hyötyä jollekin muulle, jolla aikaa kuluu manuaalisiin prosesseihin.
Lähtötilanteemme oli siis tämä:
Näin ongelma ratkaistiin:
Metatietoja voidaan kerätä ja yhdistää useasta paikasta samaan aikaan. Meidän esimerkissä lukemat poimitaan sähköpostista, päivämäärä kysytään järjestelmältä ja lähde on määritelty vakioksi.
Tämän tekemiseen ei kulunut päivää enempää ja opetti taas, että nenänsä eteen kannattaa katsoa ja asiantuntijoita kannattaa kuunnella.
Jos tiedät, että teillä on usein toistuvia manuaalisia prosesseja, joissa tietoa tulee ei-rakenteellisessa muodossa paperilla, sähköpostitse ja/tai liitetiedostoina, kannattaa jutella asiantuntijoidemme kanssa. He kun säästävät sekä meidän kustannuksiamme, että asiakkaidemme kustannuksia.
Asiakkaillamme on usein investoitu esim. Office 365:een ja SharePoint olisi käytössä, jos sitä käytettäisiin. Olemme jo kauan sitten nähneet,...
Mitä mielikuvia uuden tiedon- tai asiakirjahallintajärjestelmän käyttöönotto herättää: Pitkittynyt prosessi ja puolitiehen jääneet saavutukset vai...
Teemme pientä kasvojenkohotusta, tai ehkä lähinnä ilmeen ja viestin kohotusta verkkosivuillemme, ollaksemme selkeämpiä viestissämme ja antaaksemme...