2 minuuttia

Ohjaa painon työaika painamiseen

Kirjoittaja Kaj Seeste on 16. syyskuuta 2015 klo 9.32.00

Painon työnkulku

 

Jyväskylässä järjestetään 23.–25.9.2015 graafisen alan ammattilaisille suunnatut FinnGraf-messut. Tapahtuma järjestetään jo kymmenettä kertaa. FinnGrafin myyntijohtajan, Ilari Tervakankaan, mukaan tapahtuman tavoitteena on esitellä kattavasti alan tuotteet, palvelut ja kehityssuunnat alan ammattilaisille. Myös Xerox on vahvasti tapahtumassa mukana. Me Document Houselta aiomme käydä katsomassa, mikä tapahtuman anti on.

 Työnkulkujen merkitys painolle

Erityisesti meitä kiinnostaa Print&Media –seminaarit. Keskiviikkona ohjelmassa on esimerkiksi Case PlusPrint: työnkulun automaation vaikutus liiketoimintaan. Erilaisista työnkuluista ja automaation lisäämisestä on viime aikoina ollut paljon asiaa esillä niin median kuin meidänkin toimesta (katso esim. tämä blogimme).

 

Siksi on hyvä käydä kuulemassa myös kokemuksia käytännön toteutuksista. Sama aihepiiri on messuilla käsittelyssä myös perjantaina, kun Xerox pitää esityksen digipainon tuotantoautomaatiosta.

Painoalalle kohdistuu jatkuvasti yhä enemmän paineita. Asiakkaiden vaatimustaso on kova, kun yhä laadukkaampia painotuotteita pitäisi saada aina vain nopeammin. Painosmäärät sen sijaan ovat laskeneet. Osa painoista ei ole kiristyneessä markkinatilanteessa enää pärjännyt.

 

Työnkulun automatisointi on tehokas keino vastata näihin haasteisiin. Automatisoimalla painotöiden valmisteluvaiheita säästät työhön kuluvaa aikaa. Se vähentää suoraan yhden toimeksiannon kuluja ja vastaavasti ehdit ottaa enemmän asiakastöitä vastaan – myös niitä pienempiä painosmääriä. Ajansäästön lisäksi työnkulut pienentävät virheiden mahdollisuutta ja lopputuloksena ovat laadukkaammat painotuotteet.

 

Ilman automaatiota kriittistä tuotantoaikaa kuluu kaikkeen muuhun kuin painamiseen. 

Muuttuvan tiedon mahdollisuudet

 Automaation lisäksi muuttuvan tiedon hyödyntäminen on uusi, kiinnostava messuteema. Toistaiseksi muuttavan tiedon hyödyntäminen printtialalla on ollut vähäistä, mutta sen tarjoamat mahdollisuudet ovat mielenkiintoisia. Seminaarissa on äänessä Phil Gaskin, joka kertoo, miten painoalan yritykset voivat tehdä lisäbisnestä muuttuvalla tiedolla. Lisäbisneksen teko jos mikä kiinnostaa! Meidän näkökulmastamme tärkeää on, että asiakkaillamme on sellaiset tuotantolaitteet, joilla he voivat hyödyntää näitä uusia mahdollisuuksia.

 


Tilaa uutiskirje

Kaj Seeste

Kirjoittaja Kaj Seeste

Document Housen markkinointijohtaja, jolla on aktiivinen ote myyntityöhön.